Prezentare Proiect

Titlul proiectului: RESTAURO – Specializare in arta tesatoriei traditionale

OBIECTIVUL PROIECTULUI
Obiectiv general:Facilitarea integrarii pe piata muncii pentru persoanele aflate in cautarea unui loc de munca, inactive sau someri, din judetele Dolj si Olt, apartinand mediului rural, prin oferirea de servicii integrate, care sa conduca la cresterea ratei de ocupare in domenii non-agricole cerute pe piata regionala.

Obiective specifice: – motivarea grupului tinta pentru reinsertia pe piata muncii prin intermediul informarii si consilierii profesionale; – constientizarea persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca, inactive sau someri, din judetele Dolj si Olt, apartinand mediului rural din grupul tinta asupra pierderii pozitiei sociale, reducerea sentimentului de respingere, prin intermediul activitatii de consiliere individuala; – constientizarea dezvoltarii personale si crearea premizelor pentru invatarea pe tot parcursul vietii, in vederea adaptabilitatii grupului tinta la cerintele pietei muncii, prin intermediul campaniilor de informare si constientizare; – dobandirea de noi abilitati si competente in domeniul tesator-restaurator covoare, prin intermediul cursurilor de specializare autorizate; – consolidarea minimei experiente existente pentru initierea unei activitati in domeniul tesator-restaurator covoare, prin cursuri comparate si practica in arta tesatoriei traditionale din alte zone reprezentative ale tarii; – ocuparea (reintegrarea pe piata muncii prin inceperea unei activitati in domeniul tesator-restaurator covoare a cel putin 5% din persoanele care au participat la programele integrate; – dezvoltarea responsabilitatii civice si a implicarii sociale prin promovarea obiectivelor orizontale: dezvoltare durabila, imbatranire activa, inovatie si TIC.

ACTIVITĂŢILE PROIECTULUI
A.Activitati transversale:
1. Management de proiect-Activitatea va debuta cu contactarea partilor implicate in proiect pentru stabilirea primei intalniri de lucru. Se doreste evitarea intarzierilor, in acest sens impunandu-se trasarea cu o atentie sporita si maxima seriozitate a planificarii corecte a resurselor de timp, financiare si umane printr-un plan de actiune, cu repartizarea sarcinilor ce revin fiecarui colaborator. Monitorizarea proiectului, prin actiunile pe care le presupune, constituie o activitate permanenta a Sol. Pentru monitorizarea implementarii proectului, se vor utiliza proceduri de verificare a activitatii echipei de proiect ca parte a strategiei de monitorizare:sedinte periodice,note informative,convorbiri telefonice,deplasari pe teren.Controlul proiectului presupune utilizarea informatiilor din monitorizare, ca baza pentru luarea deciziilor referitoare la proiect.Pentru vizibilitate se va asigura respectarea regulamentelor comunitare de asigurare a vizibilitatii contributiei la proiect, in toate materialele elaborate.
2. Derulare achizitii publice-Activ. vizeaza asigurarea bunei implementari a proiectului si vine in sprijinul resurselor necesare pentru realizarea activitatilor. Atribuirea contractelor se va face tinandu-se seama de legislatia in viguare, urmarindu-se, totodata, cel mai bun raport pret/calitate
3. Informare si publicitate-Activ. se va concretiza in: conferinte de presa: 1 la inceput si1 la finalul proiectului, prima cu scopul de a anunta demararea proiectului si ultima pentru a disemina rezultatele obtinute in proiect;pliante, postere, bannere, brosuri;anunturi in presa scrisa;emiterea comunicatului de presa;spoturi radio;site web;prezentarea proiectului prin intermediul canalelor de comunicare specifice organizatiei partenere: retea de colaboratori, portale pe internet, liste de discutii, intalniri directe.
4. Audit financiar extern-Va fi realizat de catre o firma specializata, selectata in urma desfasurarii procedurilor de achizitie publica urmarindu-se daca cheltuielile cerute de Solicitant in Raportul Financiar s-au efectuat, sunt reale, corecte, exacte si eligibile.

B.Activitati specifice
1.Campanie de informare si constientizare-2 campanii de informare si constientizare: campanie generala privind promovarea tesatoriei ca arta traditionala; campanie pentru mobilitate ocupationala si geografica a persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca, inactive sau someri, din mediul rural.Resurse: echip IT, firma de publicitate, bannere, postere.
2. Selectarea persoanelor din grupul tinta-Consta in identificarea si colectarea informatiilor despre cele 150 de persoane aflate in cautarea unui loc de munca, inactive sau someri. La finalul procesului de selectie se va stabili un grup de 60 pers, care vor dobandi competentele necesare meseriei de tesator-restaurator covoare si vor beneficia de cursuri comparate si practica in arta tesatoriei traditionale din alte zone reprezentative ale tarii. Restul de 90 pers. vor beneficia de un pachet informativ (tiparituri si C.D. –uri) cu oportunitati de practicare a artelor mestesugaresti cu pootential in regiunea Olteniei.Resurse: echip IT, documente justificative grup tinta, tiparituri, CD-uri.
3. Informare si consiliere profesionala-Act. urmareste punctarea beneficiilor asupra practicarii meseriei de tesator-restaurator covoare, specifica judetelor Olt si Dolj, prin evidentierea oportunitatilor oferite de piata din domeniu, neexploatata pana in prezent la un nivel corespunzator. Resurse: echip IT, resurse umane.
4. Creare link si intretinere site web-Se va perfecta contractul cu firma specializata. Sectiuni:sectiune de prezentare proiect;date contact persoane implicate;materiale utilizate in cadrul cursului;legislatie referitoare la protejarea mestesugurilor traditionale, a patrimoniului si ocuparii pe piata muncii;parteneriati;baza de date cu angajatorii din regiune si cu mesterii populari din zona.Resurse: echip IT, firma IT, server-ul Sol.
5. Program de formare profesionala tesator-restaurator covoare-Se vor pregati suporturile de curs si materialele demonstrative, pe suport de hartie si electronic. Cursul va fi sustinut de formatori ai P1.Fiecare participant la program va beneficia de suportul de curs. Resurse: consumabile, telefon, fax, electricitate/incalzire, combustibil, mijloace multimedia, materiale didactice, dotari achizitionate, spatii adecvate.
6. Organizare vizita de studiu Muzeul Olteniei-Vizita de studiu este oportunitate de documentare, cursantii avand posibilitatea de a descoperi obiecte tesute/restaurate, de valoare artistica exceptionala ce sunt parte a fondului tezaurizat. Resurse: transport;reprezentanti ai echipei de proiect;grupul tinta.
7. Program de plasare pe piata fortei de munca-Va avea loc identificarea angajatorilor interesati de forta de munca calificata in domeniul tesatoriei traditionale prin intermediul micii publicitati sau prin abordare directa la sediile si punctele de lucru ale potentialilor angajatori, in urma identificarii acestora in publicatiile media.Resurse: echipa de proiect; presa scrisa, acces internet (site-uri de specialitate), echip IT, servicii telefonice, baza de date.
8. Organizare masa rotunda-Proiectul se va finaliza cu organizarea unei mese-rotunde. Vor fi realizate 30 de invitatii prin intermediul carora vor fi invitati partenerul, mass-media, actori cheie relevanti, firme cu activitati specifice de tesatorie traditionala . Resurse: resurse umane; echip IT, invitatii, pliante, brosuri, materialele rezultate din proiect.

DURATA PROIECTULUI 24 luni